Sweel brengt koploper Raptim eerste seizoensnederlaag toe

In de derde klasse C heeft Sweel zondagmiddag een einde gemaakt aan de ongeslagen reeks van koploper Raptim. De ploeg van Marnix Bakker won op sportpark Klinkenvlier in Coevorden met 1-2. Op de zege was niets op af te dingen.

Sweel was aanvankelijk zoekende, was ongeconcentreerd en slordig aan de bal en vond pas na een half uur de weg vooruit.

Na balverlies van de Sweel-verdediging restte doelman Jesper Reuvers in de negende minuut weinig anders dan Bram Maes binnen de beruchte lijnen onderuit te halen. Stan Meppelink benutte de toegekende strafschop feilloos: 1-0.

Vijf minuten later hadden de Coevordenaren de marge kunnen verdubbelen toen Bram Maes een niet te missen kans om zeep hielp. Hij schoot, vrij voor keeper Jesper Reuvers, ruim naast.

Sweel werd voornamelijk gevaarlijk via de linkerkant, waar de rappe Stein Jansen een plaag was voor de defensie van Raptim. Na een halfuur kantelde de wedstrijd. De thuisploeg werd slordiger in de passing en Sweel voelde dat er wat te halen viel. Wederom was het Stein Jansen die pal voor het rustsignaal van arbiter Ben Bos een schot losliet, maar deze ging rakelings naast.

In de tweede helft was Sweel heer en meester. Al in de 47e minuut kreeg Raptim een waarschuwing toen opnieuw Stein Jansen op het doel afging. Zijn inzet belandde op het dak van het doel. Tien minuten later kreeg Wouter van der Veen een grote kans, maar zijn schot werd door doelman Kay de Groot uit het doel gebokst.

Diezelfde De Groot was echter kansloos op de vrije bal van Wouter van der Veen, die na ruim een uur spelen de verdiende gelijkmaker op het bord zette.

Raptim bleef slordig en rommelig spelen en Sweel profiteerde optimaal. Met nog een kwartier op de klok gaf uitblinker Stein Jansen met een fraaie individuele actie Wouter van der Veen een niet te missen kans : 1-2

Daarna kabbelde het duel voort. Raptim kon niet en Sweel leunde achterover met de voorsprong in de rug. Het enige wapenfeit van Raptim in de 2e helft was een schot van Julian Ekkelenkamp vlak voor tijd, het eindigde bij de hoekvlag.

Sweel won verdiend en Raptim liet vandaag uit niets blijken dat het de trotse koploper is. Voor de bezoekers een mooie opsteker richting het inhaalduel tegen Beilen, dat komende donderdagavond om 20.00 uur op ’t Alterbarg wordt gespeeld.

Foto : Patrick de Groot