Sweel boekt zakelijke zege op Oranje Zwart en mag blijven hopen op deelname aan nacompetitie

Sweel heeft zondagmiddag in de strijd om een ticket voor de play-offs een belangrijke thuiszege geboekt tegen Oranje Zwart. Het duel op ’t Alterbarg eindigde in 2-0.

Sweel begon sterk aan het duel tegen de gasten uit Wanneperveen. De ploeg van Marnix Bakker drukte dit ook uit in een aantal goede kansen.

Dat bleef niet zonder resultaat. De rappe Stein Jansen reageerde attent op een goede steekpass van Jorrit Reuvers en met een schot in de verre hoek liet Stein de doelman kansloos. Na ruim twintig minuten leek de koek op en kabbelde het duel voort. Sweel bleef sterker. Tegenover een goede kans van Oranje Zwart werden er door Sweel legio kansen om zeep geholpen. (1-0 rust).

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld en bleef het slordig aan de zijde van Sweel. Na een uur spelen verdubbelde Stein Jansen, uit een prachtige crosspass van Egbert Vugteveen, de marge. In een 1-op-1-duel liet hij de keeper van Oranje Zwart kansloos.

Sweel kreeg in het verdere verloop nog wel een aantal kansjes, maar het geloof bij de gasten was wel verdwenen en de zege kwam niet meer in gevaar.

Foto’s : Gerda Looije