Sweel boekt verdiende zege tegen Wacker en klimt naar de derde plaats

Sweel heeft zondagmiddag in het uitduel tegen Wacker aan het langste eind getrokken. De ploeg van Marnix Bakker boekte een verdiende 0-2 zege.

Na de teleurstellende derby tegen Sleen (1-1), kwam Sweel op het biljartlaken in De Wijk goed voor de dag.

In de eerste helft gaven de bezoekers volle bak druk en dat zorgde voor een groot aantal kansen. De beloning bleef aanvankelijk uit, totdat Jorrit Reuvers een geblokt schot bij de tweede paal tegen de touwen werkte. 0-1 was ook de ruststand, maar daarmee kwam Wacker nog goed mee weg. De thuisploeg was de eerste 45 minuten alleen gevaarlijk geweest in de omschakeling.

In de tweede helft pakte Sweel het weer goed op met veel dreiging. Uiteindelijk na een omschakeling via gebroeders Wouter en Jasper van der Veen kwam Jasper tot een schot. Dat werd echter niet goed verwerkt door de keeper en uit rebound verdubbelde Jasper de marge. Toen was het pleit beslecht en boekte Sweel een dik verdiende overwinning en klimt naar de derde plaats in de derde klasse C.