Sweel boekt knappe zege bij HODO

Sweel heeft zich zondagmiddag in de uitwedstrijd tegen HODO gerevancheerd voor de zwakke vertoning tegen DSC’65 (0-1 verlies). De ploeg van Ruud Jalving speelde een verdienstelijke partij en won met 0-1. De eindstand was al bij rust bereikt.

Egbert Vugteveen leek al vroeg in de wedstrijd de 0-1 te maken voor Sweel, maar deze treffer door scheidsrechter René Vree Egberts uit Diever afgekeurd wegens buitenspel.
Ook HODO liet zich niet onbetuigd. De voorste linie van de thuisploeg uit Hollandscheveld toonde zich af en toe dreigend, maar doelman Jesper Reuvers werd uit de brand geholpen door zijn defensie.

In de 35e minuut kwam Sweel door een benutte penalty van Richard Speelman op 0-1. Een overtreding op Jorrit Reuvers binnen de zestien ging vooraf aan het penaltymoment. Sweel had vlak voor rust de marge nog kunnen verdubbelen. Een puike voorzet van Richard Speelman werd echter net gemist door Egbert Vugteveen

Sweel bepaalde ook na rust het speelbeeld en bleef de aanval zoeken. Via een mooie combinatie tussen Jorrit Reuvers en Egbert Vugteveen schoot Patrick Zwiers rakelings over.
In de 80e minuut was Martijn Hilbrands, na goed doorkoppen van Egbert Vugteveen, dichtbij de 0-2, maar het leverde geen doelpunt op. In de slotfase ontbrandde het duel pas echt en kon het nog alle kanten opgaan. De bezoekers uit Zweeloo hielden in de ruim bemeten blessuretijd knap stand en trokken de verdiende 0-1 zege over de streep.