Sweel boekt belangrijke zege tegen Beilen en kruipt omhoog in derde klasse C

Sweel heeft donderdagavond op ’t Alterbarg een belangrijke zege geboekt in de strijd om de bovenste plaatsen in de derde klasse C. In een bij vlagen veel te hard duel tussen de nummers vier en vijf was Sweel met 2-1 te sterk voor de ploeg van Robert Bos.

In de eerste helft waren beide ploegen aftastend en vielen er weinig kansen te noteren, wel veel slordigheden en fysieke strijd. Sweel kwam niet verder dan een paar speldenprikjes, maar de thuisploeg gaf daarentegen ook niets weg.

Na rust kwam Beilen scherper de kleedkamer uit. Na een schot van Owen van der Werff belandde de bal via Reuvers en de paal voor de voeten van Nick Matthijssen (0-1). Daarna kantelde de wedstrijd meer in het voordeel van Sweel en gingen de oranjehemden iets beter spelen, ondanks veel harde overtredingen en opstootjes.

Na een voorzet van Jasper van der Veen, controleerde de opnieuw sterk spelende Stein Jansen de bal bij de tweede paal en schoot beheerst in de verre hoek. 1-1. Het duel kenmerkte zich door overtredingen, op het randje en erover. Uit een vrije trap van Wouter van der Veen knikte Jorrit Reuvers de 2-1 tegen de touwen.

Het slotoffensief van Beilen leverde nog wel veel consternatie op, maar Sweel hield zich staande. Door de zege blijft het verschil met koploper Raptim (dat HODO op eigen veld met 1-2 versloeg) nog altijd vijf punten. De Coevordenaren hebben bovendien nog een duel tegoed.

Sweel speelt op zondag 3 maart in eigen huis de topper tegen HODO.

Stand derde klasse C per 16 februari

1. Raptim 13 – 32