Sweel behoudt koppositie derde klasse D na winst bij Weerdinge

Bij de foto: Jarne Woltman kon zondagmiddag met Weerdinge niet voor een verrassing zorgen.

Zonder sprankelend te spelen heeft Sweel de koppositie in de derde klasse D weten te behouden. De ploeg van Marnix Bakker won zondagmiddag de uitwedstrijd bij Weerdinge: 0-2.

Het voetbal was niet om van te smullen, al golfde het spel wel op en neer. Beide ploegen waren te slordig om elkaar pijn te doen.

Sweel had in de eerste helft vooral moeite om zich aan te passen aan het slecht bespeelbaar veld en kwam nauwelijks tot een fatsoenlijke aanval. De gelijkopgaande eerste helft werd doelpuntloos afgesloten.

Tweede helft

Na rust kwamen de oranjehemden iets beter in het spel, maar het bleef moeizaam. Pas toen Weerdinge in ondertal kwam – na twee keer geel voor Haso Garazlic – pakte Sweel het initiatief naar zich toe.

Dankzij knap voorbereidend werk van Patrick Zwiers zette Richard Speelman de bezoekers op 0-1, maar na deze opleving verviel de equipe uit Zweeloo weer in slordigheden en verzuimde het karwei af te maken. Uiteindelijk was het opnieuw Richard Speelman – uit een mooie voorzet van Martijn Adema – die de belangrijke zege veiligstelde.

Weerdinge – Sweel 0-2

SVV’04 – FC Ter Apel’96 3 – 3