Sweel blijft aan winnende hand

Met een overwinning op Wijster heeft Sweel de positieve lijn van een week eer tegen HODO doorgetrokken. De ploeg van coach Ruud Jalving gaf de knappe driepunter in Hollandscheveld (0-1) op ’t Alterbarg een vervolg met een verdiende 4-2-zege in eigen huis.

Richard Speelman zette Sweel al na acht minuten vanaf de strafschopstip op 1-0. Het legioen zag dat Sweel veel kansen creëerde en had het duel toen al moeten beslissen. Pal voor rust kwamen de bezoekers uit Wijster via Ronald Ipema echter zomaar op gelijke hoogte.

Na bijna een uur spelen nam Wijster via Ronald Ipema brutaal de leiding, maar daarna stelde Sweel binnen tien minuten orde op zaken. Door doelpunten van Roald Vrieling, Tom ter Avest en Twan Jalving liep Sweel uit naar 4-2. Met nog twintig minuten op de klok was de wedstrijd gespeeld. Wijster drong nog wel aan, maar de verdiende overwinning van Sweel kwam geen moment meer in gevaar.

Dinsdagavond a.s. speelt Sweel in Hoogeveen de bekerwedstrijd tegen HZVV.