Sweel blijft aan winnende hand en is ook te sterk voor SVV’04

Sweel is zondagmiddag voor de derde achtereenvolgende keer ongeslagen gebleven. De ploeg van Marnix Bakker trotseerde de Maartse buien en SVV’04. Het duel op ’t Alterbarg eindigde in 3-1.

Sweel speelde ondanks de weersomstandigheden, harde wind en buien, een prima eerste helft. Wouter van der Veen zette Sweel vanaf de strafschopstip op 1-0 en nog voor het rustsignaal van de goed leidende arbiter Jack Li uit Assen kwam de thuisploeg opnieuw voor Wouter van der Veen, nu uit een vrije schop, op 2-0. Gezien het spelbeeld was daar niets op af te dingen,

Na rust moest Sweel op zoek naar de vertrouwde patronen uit de eerste helft, maar dat bleek een zoektocht. Het spel van beide kanten was rommelig en de kansen schaard.

Toen SVV’04 in de slotfase de spanning terugbracht (1-2) moest Sweel nog even op de tellen passen. Michiel Hollander maakte vlak voor tijd echter aan alle onzekerheid een eind en bepaalde met een lange rush de eindstand op 3-1.

Zondag 7 april speelt Sweel de eerstvolgende wedstrijd in en tegen Ruinen, dat is de nummer vier van de ranglijst.

Stand:

1. Raptim 17 – 41