Sweel blaast Sleen van het veld : 3-6

In een wind- en doelpuntrijk duel heeft Sweel zondagmiddag zijn leidinggevende positie in de vierde klasse D versterkt. Sleen werd op eigen veld met 3-6 van het veld geblazen. Bij rust leidde de ploeg van Jarno Rotgers al met 1-4. Rick ter Avest had met drie treffers een belangrijk aandeel in de zege.

De neutrale toeschouwer had genoeg te zien in Sleen. De stormachtige wind was uiteraard een bepalende factor, maar Sweel ging aanvankelijk het best met de lastige weersomstandigheden om.

Na twintig minuten opende uitblinker Rick ter Avest de score, maar nog binnen het halfuur trok Arjan Goeree de stand weer in evenwicht. Het hardwerkend Sweel kende een ijzersterke slotfase van de eerste helft. In de 37e minuut bracht Kris Manting de bezoekers aan de leiding. Vlak voor het rustsignaal van arbiter Harmjan Drost uit De Wijk zetten Egbert Vugteveen en Ruben Looije de 1-4 ruststand op het bord.

Het legioen van Sweel nam in de kantine van Sleen alvast een voorschot op de eindzege, maar zag in de tweede helft dat Sleen uit een ander vaatje tapte. Jasper Ruinemans bracht direct na rust de achterstand terug tot 2-4 en na een uur spelen tekende Arjan Goeree voor de 3-4.

Daarna golfde het spel op en neer en was Sleen een paar dichtbij de gelijkmaker. De bezoekers uit Zweeloo waren in de counter echter meedogenloos en met daarin een absolute hoofdrol voor Rick ter Avest. Met twee goals bepaalde hij de eindstand op 3-6.

Sweel staat nu drie punten los van KSC. Komende zondag staan de beide kemphanen in Schoonoord tegenover elkaar.