Sweel beseft dat er op Tweede Pinksterdag een do-or-die-wedstrijd gespeeld moet worden en hoopt op de steun van het legioen

Do or die voor de hoofdmacht van vv Sweel, en dat ook nog eens in de allerlaatste competitiewedstrijd van het seizoen.

Richard Speelman, net op tijd teruggekeerd van een vakantie uit Amerika, houdt doorgaans wel van zo’n cruciale wedstrijd. Do or die, alles of niets. Na de zege op Dwingeloo en het verrassende verlies van alle concurrenten heeft Sweel alles weer in eigen hand.

Publiek twaalfde man

De sympathieke 23-jarige Aaldenaar kijkt dan ook met vertrouwen uit naar de cruciale wedstrijd tegen Protos uit Steenwijksmoer. “We weten welke belangen er op het spel staan en zullen er vol voor moeten gaan. Aanvallend voetballen voor het oog prachtig, maar belangrijker is het gegeven dat ons trouwe publiek als twaalfde man fungeert. Deze mentale steun kan net het verschil maken.”

Nergens bang voor

Richard Speelman is nergens bang voor, ook niet bang dat er angst in de ploeg zal sluipen. “Je kunt gaan handelen uit angst of uit vertrouwen en we kiezen toch liever voor dat laatste. Bij een zege zijn we veilig.”

Op eigen kracht klassenbehoud veiligstellen

De gedreven aanvaller hoopt dat vv Sweel het klassenbehoud kan veiligstellen. Hij beseft dat zijn ploeg dit seizoen soms onnodig punten heeft gemorst, maar noemt het van de andere kant wel knap dat de equipe uit Zweeloo uit een ogenschijnlijk geslagen positie op Tweede Pinksterdag alsnog op eigen kracht een langer verblijf in de 3e klasse kan veiligstellen. “We zijn een team in ontwikkeling en daarin moeten we vooral leren hoe we moeten omgaan met fases waarin het niet goed gaat, en dat gaat steeds beter. Hopelijk kunnen we dat maandag bevestigen”, benadrukt Richard Speelman.

Het allesbeslissende duel in de strijd om klassenbehoud begint maandagmiddag om 14.00 uur. Komt allen !!

Stand ranglijst 3e klasse D

9. Oranje Zwart   23 – 26