Sweel begint voortvarend aan tweede seizoenshelft en zet ook Dwingeloo opzij : 1-5

Sweel heeft de doordeweekse zege tegen Schoonebeek een goed vervolg geven. Op bezoek bij laagvlieger Dwingeloo werd zondagmiddag een ruime 1-5 zege geboekt.

Het publiek werd in de eerste helft niet echt verwend door de beide teams. De toeschouwers zagen veel fouten, die keurig over de beide teams werden verdeeld.

Naarmate de eerste helft vorderde werd het beter aan de zijde van Sweel. Nadat een doelpunt van Fabina Bosker van de thuisploeg terecht werd afgefloten voor buitenspel, had Mees Kuipers even later de 0-1 op de schoen. Na een fraaie loopactie zette Jorrit Reuvers hem alleen voor de keeper, maar deze keerde de inzet van Kuipers.

Rust 0-0.

In de tweede helft werd er uit een ander vaatje getapt. In de 51e minuut kopte Jorrit Reuvers uit een corner raak. Gelijk daarna knikte Jorrit wederom uit een corner tegendraads op fraaie wijze raak: 0-2. Een paar minuten was Egbert Vugteveen vanaf rand strafschopgebied doeltreffend: 0-3. Dit alles in een tijdsbestek van tien minuten.

Dwingeloo deed nog wel iets terug (1-3),  maar vlak daarna schoot Egbert Vugteveen na een poedeltje van de keeper van Dwingeloo de 1-4 tegen de touwen. De 1-5  eindstand kwam op het scorebord door Ruud Nijman, die een afgeslagen corner snoeihard binnen volleyde.

Sweel staat op de vijfde plaats met achttien punten uit elf duels. Komende zondag komt Ruinerwold op bezoek, dat is de nummer twaalf van de ranglijst.