Sweel begint voorbereiding op seizoen voortvarend

Sweel is de voorbereiding op het nieuwe seizoen voortvarend van start gegaan. De ploeg van Marnix Bakker versloeg op ’t Alterbarg klassengenoot Sc Erica met 3-2.

De gasten uit Erica kwamen sterk uit de startblokken. Dit resulteerde in een verdiende 0-1 voorsprong. Sweel had het lastig en kwam moeilijk onder de druk vandaan. Erica bleef de betere ploeg.

Wel creëerden de oranjehemden een paar kansjes, maar de doelman van Erica hoefde niet echt in actie te komen. Jesper Reuvers daarentegen wel. Met een katachtige reflex ranselde hij tot twee keer toe een 100% goal uit het doel.

Vlak na rust stelde Sweel orde op zaken. Uit een vrije trap van Stein Jansen kopte Jasper van der Veen knap raak. 1-1. Vlak daarna kopte Jorrit Reuvers – uit een afgemeten corner van Wouter van der Veen – de 2-1 tegen de touwen..

Sc . Erica ging opportunistischer spelen. Na een fraaie aanval zorgde Jort Jalving – na een puike voorzet van Jasper van der Veen – voor de de 3-1

Een minuut later viel de 3-2 van Erica binnen, maar daar bleef het bij. Voor Sweel een goede en veelbelovende start van de voorbereiding.