Sweel – 23 gaat dinsdagavond op bezoek bij VIOS(O)

De selectie van Sweel -23 speelt dinsdagavond een oefenwedstrijd tegen VIOS(O) 1.

De aftrap van het duel in Oosterhesselen is om 20.00 uur.

VIOS(O) degradeerde afgelopen seizoen naar de 5e klasse, maar is aan een goede reeks bezig. De ploeg voert samen met SVBC de ranglijst aan. Zondag speelde VIOS(O) in Gasselte met 2-2 gelijk tegen GKC.

Zoals eerder gemeld is het Onder-23 team bij vv Sweel weer nieuw leven ingeblazen.

Initiatiefnemers Marnix Bakker, Cor Huls, Jeroen Dijkstra, Henk Reinders, Joop Beukers en Menno Tangenberg zijn duidelijk over de doelstelling. “Om het simpel te zeggen, wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Met de aanstormende jeugd bij vv Sweel hebben we een goede en veelbelovende lichting te pakken. En die spelers willen we helpen in hun ontwikkeling, met als doel de stap naar het 1e elftal te verkleinen of de stap zelfs te kunnen maken.

In het Onder-23 team kunnen de spelers zich ontwikkelen in het seniorenvoetbal. “Dat is een proces van vallen en opstaan. Soms zie je dan ook de teleurstelling als men niet meteen in Sweel 1 komt en ontbreekt het soms nog wel eens aan zelfreflectie. Het is heel mooi dat we juist deze spelers laten zien dat we ze in het vizier hebben, ze beloftevol zijn en laten rijpen in het Onder-23 team. Het is gewoon een leerzame stap in hun ontwikkeling.”