Sweel 2 (zon) ziet kampioenschap in rook opgaan

Sweel 2 (zon) heeft een uitstekend seizoen niet weten te bekronen. Op de laatste speeldag ging de ploeg van Ronald Braam en Korné Hummel zondagochtend op eigen terrein met 1-4 onderuit tegen directe concurrent FC Ter Apel’96 2.

Sweel startte sterk aan de wedstrijd en kwam binnen 10 minuten al op voorsprong. Een corner van Ruud Jalving werd door Jurjen Huitema van dichtbij hard binnen gekopt. (zie foto)
Gelijk na  de aftrap kwam Ter Apel al weer op gelijke hoogte, na slordig verdedigen kon van dichtbij binnen worden getikt.
In het verloop van de eerste helft gingen beide teams aardig gelijk op. Met voor beide teams ook een paar grote kansen. Aan de ene kant redde Rudi Kuipers na een één-op-één situatie, aan de andere kant kon de keeper van Ter Apel zich onderscheiden na een ferme uithaal van Ruud Jalving.

De meeste toeschouwers hadden de koffie van de rust nog niet op, of de 1-2 lag al in het net. Sweel had in de tweede helft moeite om bij het doel van de tegenstander te komen, terwijl Ter Apel steeds beter in de wedstrijd kwam. Lang gebeurde er weinig wat de toeschouwers kon boeien, maar in de eindfase ging het toch mis voor Sweel. Doordat Sweel meer risico’s ging nemen en verder vooruit ging voetballen, kwam er achterin meer ruimte. Daar profiteerde Ter Apel dankbaar van. Na de 1-3 viel ook nog de 1-4 en was het over en uit voor de moegestreden Sweelers.

Na het laatste fluitsignaal van de prima leidende scheidsrechter was het feest voor Ter Apel en treurnis voor Sweel, die ondanks deze uitslag mogen terug kijken op een prima seizoen. Als afsluiter volgt nog de nacompetitie.

Namens Sweel feliciteren wij Ter Apel 2 met het behaalde kampioenschap en wensen hen veel succes volgend seizoen.

Bekijk ook de foto’s in het fotoalbum