Sweel 2 eindigt seizoen met opgeheven hoofd na zinderende verlenging tegen Oldeholtpade 2

Sweel 2 is zondagmiddag uitgeschakeld voor promotie naar de reserve hoofdklasse. De play off-wedstrijd tegen Oldeholtpade 2 werd met 4-3 verloren. Dat gebeurde pas na een zinderende verlenging.

Sweel 2 speelde in Friesland een knotsgekke wedstrijd. De mannen van Cor Huls stonden vijf minuten voor tijd nog met 1-3 voor, maar een strafschop en fout in de verdediging leverde een verlenging op.

Deze verlenging werd een waar spektakelstuk, waarin beide teams lieten zien allesbehalve te willen verliezen.

Oldeholtpade strafte in de verlenging een snelle counter genadeloos af: 4-3. Vervolgens schoot Sweel uit de startblokken om de gelijkmaker op het scorebord. Via de strafschopstip kreeg het nog een uitgelezen mogelijkheid om de gelijkmaker te maken, maar de penalty werd niet verzilverd.

Trainer Hulsm die zelfs de laatste minuten keeper Sikken mee voren stuurde, gokte er lustig op los. In twee minuten tijd had de dag voor Sweel er heel anders kunnen uit zien. Lars Sikken miste rakelings en ook Roald Vrieling en Jeroen Seubers wisten geen raad met de opgelegde kansen.

Cor Huls kon het na afloop nog amper bevatten dat zijn ploeg als verliezer van het veld stapje. Al met al ben ik toch – hoe raar het ook klinkt – tevreden over wat de mannen van Sweel 2 dit seizoen en zeker ook vandaag hebben neergezet. Knap gedaan en complimenten!”

Op naar het volgend seizoen : nieuwe ronde en nieuwe kansen.