Sweel 1 (zat) wint oefenduel van HODO 2

Het oefenduel tegen reserve eerste klasser is door Sweel gewonnen met 6-2. Op een prima bespeelbaar veld in Zweeloo, was HODO 2 een nuttige tegenstander, in aanloop naar de topper tegen Tiendeveen over twee weken. Komende zaterdag is er geen competitie voor de mannen van trainer Wiebing.

In de eerste helft ging het gelijk op, beide teams scoorden 2 keer, voor Sweel scoorden Vincent Kok en Jasper van Veen. Na rust scoorde Sweel twee keer vlot na elkaar en was het verzet van HODO gebroken. Met name de goal van René Lanting mocht er zijn, vanaf 25 meter strak in het kruis. Vincent Kok mocht vanaf 11 meter aanleggen en schoot raak.

De score werd in het restant van de tweede helft uitgebreid door wederom Kok en Bertin Kiers. De uitslag had nog hoger uit kunnen vallen, maar enkele 100% kansen werden niet afgemaakt.

Al met al een nuttige oefenwedstrijd, die vertrouwen geeft voor de komende wedstrijden.