Sweel 1 (zat) krijgt te weinig in bekerduel tegen NKVV

Sweel (zat) en NKVV hebben dinsdagavond op sportpark ’t Alterbarg het tweede bekerduel met 1-1 afgesloten. Door dit resultaat is de formatie van trainer-coach Bert Wiebing uitgeschakeld voor de eerste knock-out ronde.

Er had (veel) meer ingezeten, maar groot aantal kansen waren niet aan de voorwaartsen van vv Sweel besteed.
Het was een gelijkopgaande wedstrijd, waarin Sweel enkele mooie aanvallen liet zien en het verdedigend goed stond.
Nadat Keeper Haan een vrije schotkans keerde, was het Bertin Kiers die op avontuur ging. Hij speelde de laatste linie van NKVV uit en gaf de bal aan Vincent Kok, die de bal voor leeg doel in kon schieten.. Helaas miste hij het doel.

Ook daarna werden de kansen wel gecreëerd, maar niet afgemaakt. En zoals het spreekwoord luidt, als de bal er aan de ene kant niet in gaat, valt hij aan de andere kant. Een speler van NKVV werd vrij gelaten in de ’16’ en krulde de bal met een geplaatst schot in de verre bovenhoek.
Sweel ging niet bij de pakken neer zitten en bleef op zoek naar de gelijkmaker. Die kwam er niet meer voor rust.

Na rust, met Thomas Wolting voor Rick Hagenauw, was het spelbeeld hetzelfde. De grootste kansen waren voor vv Sweel, maar de scherpte ontbrak.
Het gevaarlijkste moment van NKVV kwam uit een vrije bal, na een overtreding van keeper Haan op zo’n 25 meter. Haan herstelde zich goed en tikte de bal uit de bovenhoek.

Het duurde tot de 90e minuut voordat Sweel eindelijk kon scoren. Bij een hoge bal in de ’16’ werd Kok naar beneden getrokken en kon de scheidsrechter niets anders doen dan een penalty toekennen. Deze werd onberispelijk binnen geschoten door Kok zelf. Een verdiende gelijkmaker en er zat nog meer in. Helaas stond het vizier in de (lange) blessuretijd bij enkele Sweel spelers niet scherp genoeg.

Al met al een boeiende wedstrijd die perspectief biedt voor de competitie.

Woensdag 3 september a.s. speelt Sweel (zat) het laatste bekerduel. Dan komt vierdeklasser Sleen (zat) op bezoek.

Tussenstand:

1. GLIMMEN   2 – 6   ( 11 – 2 )
2. NKVV    2 – 4   (  4 – 3 )
3. SWEEL (zat)   2 – 1   (  2 – 7 ) *
4. SLEEN (zat)   2 – 0   (  3 – 8 ) *