Sweel 1 (zat) geeft overwinning uit handen in Wildervank

Verslag geschreven door Wildervank (www.wildervankinsite.nl / Tweenul.nl)

Uitgebreide fotoreportage van deze wedstrijd door de fotograaf van Wildervank: Facebook

Zowel Sweel als Wildervank is de competitie goed begonnen en had hun eerste twee wedstrijden gewonnen. Het veld op zich lag er prima bij, alléén op de lengte van de grasprieten was wel het één en ander aan te merken. Omdat Wildervank te kampen heeft gehad met een engerlingenplaag moest op voorschrift van de gemeente het gras lang blijven om de terugkeer van deze “enger”lingen te voorkomen. Het kwam uiteraard het niveau van de wedstrijd niet ten goede, uitslag 1-1.

Sweel liet vanaf de aftrap zien over een beter voetballende ploeg te beschikken dan Wildervank. Ze vonden  elkaar makkelijker en bij Wildervank waren ze steeds een stap te laat, duels werden niet gewonnen en de zogenaamde tweede bal was steeds een prooi voor de gasten. De eerste helft werd gekenmerkt door foutieve passes en de kansen waren dan ook op de vinger van één hand te tellen met als logische ruststand 0-0.

Saaie wedstrijd

Het spelbeeld van de eerste helft bleef in de tweede helft hetzelfde. Sweel de betere ploeg en Wildervank bleef achter de feiten aanlopen. Er gebeurde weinig tot niets en een hele saaie wedstrijd leek op een hele saaie 0 – 0 te eindigen. In de 79ste minuut was er echter plotseling van opwinding sprake want Hadi Zamanian van Sweel kreeg zijn tweede gele kaart en moest daarom het speelveld verlaten. Sweel moest de laatste minuten van de wedstrijd met 10 man verder. Je zou verwachten dat Wildervank hier moed uit zou putten en er alsnog een schepje boven op zou doen om alsnog te proberen de drie punten in eigen huis te houden.

Het liep echter anders! In de 83ste minuut een corner voor Wildervank. Daaruit ontstond  een counter en binnen enkele seconden lag de bal aan de andere kant in het doel van Wildervank: 0-1.  Vincent Kok scoorde hiermee al zijn vierde competitetreffer. Voor Wildervank een enorme domper en logischerwijs gingen de koppies van Wildervank even naar beneden. Met de moed der wanhoop ging de thuisclub op zoek naar de gelijkmaker en deed er met de laatste krachten toch nog een schepje boven op, maar ze konden zoals al de hele wedstrijd niet echt gevaarlijk worden voor de goal van Sweel. Toen iederéén zich al had verzoend met de overwinning van Sweel ging het voor de bezoekers uit Zweeloo toch nog mis in de 95ste minuut. Een lange pass van Maikel van Vliet bereikte Stefan Wijngaard die zich geen moment bedacht en uit een moeilijke hoek de bal uit de draai fabelachtig in de verre hoek deponeerde. 1 – 1 en tevens eindstand.

Hierop volgde uiteraard een explosie van vreugde bij Wildervank want wie had dit nog verwacht? Ongeloof op de gezichten van de spelers van Sweel want wat waren ze dicht bij hun derde overwinning.