Sweel 1 (zat) blijft ongeslagen na topper tegen SCN

Tekst en foto door RTV Drenthe – Sweel heeft de topper tegen SCN verdiend met 4-2 gewonnen. Hierdoor behoudt de ploeg van trainer Bert Wiebing de leiding in de vierde klasse D.

De koploper begon goed aan de wedstrijd en had in de tweede minuut pech dat een vrije trap van Lars Sikken op de lat terecht kwam. Met een agressieve dekking probeerde SCN, de nummer vier van de ranglijst, het de thuisploeg lastig te maken. Vlak nadat Willy Lubowa verzuimde Sweel op voorsprong te zetten sloegen de gasten toe. Jeffrey Marissen bleef koel oog in oog met doelman Thomas Kamman, die door een beenbreuk van eerste doelman Jaap Haan weer onder de lat stond (0-1).

2-1 ruststand
Lang kon de ploeg van trainer Roel Smand niet genieten van de voorsprong, want vijf minuten later wist Lubowa zijn tweede kans van de wedstrijd wel te benutten. De spits kopte de bal uitstekend binnen (1-1). Tien minuten later kon het thuispubliek opnieuw juichen toen Bertin Kiers de bal snoeihard in de kruising schoot. Zo gingen beide ploegen rusten met een 2-1 voorsprong voor Sweel.

SCN kwam veel scherper uit de kleedkamer dan de thuisploeg en binnen vier minuten scoorde Marissen zijn tweede van de middag (2-2). In een kwalitatief mindere tweede helft kwam Sweel in de 65e minuut weer op voorsprong. Dit keer strafte Lars Sikken een fout in de verdediging van SCN af (3-2). Tien minuten voor het einde van de wedstrijd beroofde Jurjen Huitema de wedstrijd van spanning door de 4-2 binnen te schieten.

Omdat ook Bruchterveld een zege boekte – 0-2 tegen Avereest – behouden beide ploegen de leiding, met negentien punten uit zeven wedstrijden.

Uitslagen 4e klasse D:

DKB – FDS   2-2
Avereest – Bruchterveld    0-2
Sweel – SCN    4-2
NWVV-Hoogeveen    2-5
SVBO – NKVV    4-0
Sc. Angelslo – SVV’56    7-5

Stand 4e klasse D

1. Sweel  7 –19 (32-8)
2. Bruchterveld  7 – 19 (18-9)
3. FDS 7 16 (7-16 (28-7)