Sweel 1 (zat) bindt ook VEV aan de zegekar

Sweel 1 (zat) blijft het goed doen in de 5e klasse F, zaterdag werd VEV in Klazienaveen-Noord met 6-0 verslagen. Voor Sweel waren Bertin Kiers en Vincent Kok tweemaal trefzeker, ook Bertjan Volders droeg zijn steentje bij aan de zege, een zege die veel hoger uit had moeten vallen.

Trainer Wiebing moest het deze middag zonder Jasper van Veen en Rousbeh doen. Wel was Egbert Vugteveen terug van een enkelblessure. Achter de Veenkerk werd er precies om 14:30 uur afgetrapt.

Vv Sweel speelde de eerste 10 minuten slordig, met een laag tempo en weinig beweging. VEV kon er weinig tegenover zetten en daarom kwam Sweel niet in de problemen. De eerste kans was voor Kiers, maar hij schoot voorlangs. Niet veel later werd aanvoerder Hans Lanting alleen voor de keeper gezet, maar hij was niet koelbloedig genoeg. VEV kon niet onder de druk van Sweel uitkomen en kon alleen de lange bal spelen. Het goed spelende centrale duo Ward Benjamins en Hadi Zamanian kon elke lange bal van VEV eenvoudig onderscheppen.

Het duurde tot de 27e minuut voordat Kiers de 0-1 binnen schiet, na vijf spelers uit te hebben gespeeld liet hij de keeper  van dichtbij kansloos. Sweel bleef de aanval zoeken, de volgende kans liet niet lang op zich wachtten. Een vrije bal van Kok spatte uiteen op de paal.

De 0-2 valt 10 minuten voor rust. Benjamins zet in de 35 minuut een goede aanval op en vind Kok, die met een goede actie collega Kiers in stelling brengt voor de 0-2.

Vlak voor de rust valt de enige kans voor VEV te noteren. Dit had de aansluitingstreffer moeten zijn, maar de aanvaller van VEV weet een rebound uit een vrije bal voor leeg doel te missen.

In de tweede helft blijft Wolting in de kleedkamer achter en maakt Vugteveen zijn rentree. Sweel gaat verder waar het gebleven was, aanvallen.

Kok kan tot twee keer toe alleen op de keeper van VEV af, hier denken de verdedigers van VEV anders over en Kok word twee keer onderuit gehaald. De scheidsrechter doet deze overtredingen af met een gele kaart, waar wellicht rood (doorgebroken speler) meer op zijn plaats was. De vrije ballen leveren niets op.

Toch komt Sweel op 0-3, na een lichte overtreding geeft de scheidsrechter een penalty. Kok maakt zijn eerst van de middag door binnen te schieten van 11 meter. Net zoals in voorgaande wedstrijden blijft Sweel doordrukken en blijven er kansen ontstaan, de grootste wellicht voor de prima spelende Benjamins. Hij weet de bal van 2 meter over het doel te krijgen, op precies dezelfde plek als de aanvaller van VEV eerder deze wedstrijd.

De 0-4 komt van de voet van wie anders dan Kiers, zijn twaalde al deze competitie. Een prima steekpass van Kok wordt door hem op waarde geschat en met een droog schot schiet hij raak.

In de 75e minuut komt Volders in het veld voor Kamman. Volders laat meteen van zich horen, na goed druk zetten op een te korte terugspeelbal schiet de keeper de bal tegen hem op, waarna het een koud kunstje voor Volders is om de 0-5 te maken. Een aderlating voor VEV was dat na deze ongelukkig actie hun keeper het veld geblesseerd moest verlaten.

Volders had even later ook de 0-6 op zijn voeten, maar ook hij faalde op dezelfde beruchte plek waar VEV en Sweel al eerder kansen misten.

Trainer Wiebing kan uiteindelijk toch weer tevreden zijn over zijn voorhoede want in de laatste minuut maakt Kok zijn tweede van de middag, 0-6.

De komende twee weken is Sweel vrij en kan zich opmaken voor de topper tegen Tiendeveen. Het fluitsignaal zal om 14:30 uur klinken in Tiendeveen. Tot dan!