Voorbeschouwing : SVV’04 neemt met een periodetitel geen genoegen: “We willen eindelijk weer kampioen worden, maar het is nog geen gelopen race”

Zondagmiddag waren de vreugdetaferelen bij SVV’04 begrijpelijk. Door de nipte 1-2 zege op Raptim pakte de ploeg van aanvoerder Rick Piek sinds negen seizoenen weer eens een periodetitel. ”Dat is weer een tijdje geleden dat we een prijs pakten. Het werd dan ook wel weer eens tijd”, steekt de 26-jarige  Piek zijn vreugde niet onder stoelen of banken.

Marginale rol
De afgelopen seizoenen speelde de formatie uit Schoonebeek een vrij marginale rol in de derde klasse. Na de degradatie in het seizoen 2014/2015 kwam SVV’04 niet meer in de buurt van een promotie of titel. Dit seizoen lijkt met een uitgebalanceerde en brede selectie alles echter te kloppen. SVV’04 gaat met 21 punten uit 7 duels fier aan kop. Het verschil met de twee achtervolgers Twedo en Sweel is respectievelijk zeven en acht punten.

Geen gelopen race
Rick Piek houdt nog wel een slag om de arm: “De periodetitel is niet de hoofdprijs, maar een kampioenschap is zeker nog geen gelopen race. De komende twee wedstrijden tegen Sweel en Twedo kunnen doorslaggevend zijn. Als we die goed doorkomen en ongeslagen kunnen blijven, dan kan het. We moeten echter wel reëel blijven, want onze doelstelling is top-3 halen en er zolang mogelijk bij blijven”, weet Piek

In dienst van het elftal
In zijn rol als aanvoerder durft Piek zijn voornamelijk jeugdige teamgenoten neer te zetten en de lijnen uit te zetten. “Ik doe er alles aan om te winnen en probeer dit over te brengen op de groep. Ik ben een speler die altijd in dienst speelt van het elftal. Ik wil jongens om mij heen beter laten voetballen. Coachend ben ik nadrukkelijk aanwezig en ik schroom niet om spelers aan te spreken als ze niet alles geven”, zegt Piek, die al weer zeven seizoenen deel uit maakt van de hoofdmacht.

Rots in de branding
Als aanvallende middenvelder is hij een rots in de branding. Met zijn drang naar voren geeft Piek aanvallende impulsen aan het spel van de ploeg van trainer-coach Roeland Kwint. Dat blijft niet alleen bij woorden, want met zes treffers leverde de buurstsportcoach van de gemeente Coevorden een behoorlijk aandeel in de maximale score.

Komende zondag speelt SVV’04 in Schoonebeek tegen Sweel. Op 27 november wacht de streekderby tegen Twedo.

Bij de foto: Kort na het laatste fluitsignaal hossen de spelers van SVV’04 in de middencirkel en nemen de felicitaties voor de 1-2 zege op streekgenoot Raptim en de eerste periodetitel in ontvangst. (Foto: Wim van Dam)