Streekderby blijft in ere…Sweel loot Sleen in bekertoernooi

De streekderby tussen Sweel en Sleen blijft in ere….de beide hoofdmachten treffen elkaar op zondag 6 september in de voorronde van het noordelijk districtsbekertoernooi. Dat heeft de loting uitgewezen.

Sweel speelt verder bekerduels tegen Titan (4e klasse) en Weerdinge (3e klasse)

Het bekertoernooi start in het weekend van 29 en 30 augustus.

Programma:

Zondag 30 augustus 14.00 uur : Sweel – Weerdinge

Zondag 6 september 14.00 uur: Sleen – Sweel

Zondag 13 september 14.00 uur: Sweel – Titan

Meer wisselspelers toegestaan in beker
Vanwege de lange periode dat voetballers niet hebben kunnen spelen, heeft de voetbalbond de regelgeving voor het aantal wisselspelers dat is toegestaan in de bekercompetitie voor een aantal categorieën aangepast voor het seizoen 2020/’21:

• Standaardvoetbal (AV): 5 wisselspelers in plaats van 3 wisselspelers (3 wisselmomenten)
  • Vrouwenvoetbal Eredivisie t/m 3 klasse: 5 wisselspelers in plaats van 3 wisselspelers (3 wisselmomenten)

Om te voorkomen dat het spel te vaak stilligt geldt dat er per wedstrijd ten hoogste 3 momenten zijn om deze (maximaal) 5 wissels toe te passen. Een eenmaal gewisselde speler mag niet meer aan de wedstrijd deelnemen.