Sponsor in de spotlight: Medifast

Shin Splints? Laat je voetbalplezier niet verpesten!

Nu het einde van de corona-pandemie steeds meer in zicht komt, lijkt ook de herstart van het voetbal weer aanstaande. Na maanden van inactiviteit kunnen we binnenkort weer de wei in. Een heerlijk vooruitzicht.

De maandenlange pauze heeft echter ook gezorgd voor een lagere belastbaarheid van onze spieren, pezen en gewrichten. Bij het enthousiast hervatten van de trainingen en dadelijk ook wedstrijden, kunnen dan al snel overbelastingsklachten ontstaan.

Eén van de meest voorkomende overbelastingsklachten zijn klachten aan de binnen- of buitenzijde van het onderbeen. Die klachten duiden we ook wel aan met de term: ”Shin splints.” Sporters ervaren pijn bij het scheenbeen die bij inspanning verder verergert. De blessure komt niet alleen voor bij voetballers, maar ook bij hardlopers en bij ‘springsporters’ zoals handballers/korfballers en volleyballers.

Shockwave-behandeling
Tot nu toe bestond voor Shin Splints geen goede behandeling, behoudens rust. Maar dat is waar niemand op zit te wachten, na deze maandenlange corona-pauze.
Sinds een aantal jaren bestaat er echter een effectieve behandeling voor shin splints, waarbij je sneller herstelt. Dat geldt niet alleen voor shin splints, maar ook voor andere overbelastingsklachten van het bewegingsapparaat.

Bij Medifast in Zweeloo bieden we de zogenaamde shockwave-behandeling. Daarbij wordt de pijnlijke plek met luchtdrukstootjes behandeld, waardoor de spier of pees sneller herstelt.

Heeft u overbelastingsklachten na het hervatten van de trainingen/wedstrijden bij VV Sweel? Maak een afspraak bij één van onze fysiotherapeuten via telefoonnummer: 0524 – 750 730.