Spelopvattting en werklust Sweel (zon) geeft burger moed

In de 3e klasse D hebben Sweel (zon) en Zuidwolde elkaar zondagmiddag in evenwicht gehouden. Zij kwamen op sportpark ’t Alterbarg niet tot scoren: 0-0.

Centrumverdedigers hebben het dit seizoen zwaar bij de formatie uit Zweeloo. Nu stond de 17-jarige Roald Vrieling wegens blessures van vaste krachten naast Lars Stadman in de verdediging. En de jeugdige verdediger kan terugzien op een verdienstelijke wedstrijd. Met de overige verdedigers hield Vrieling de bezoekers uit Zuidwolde van het scoren af. De hele ploeg zette in de wedstrijd tegen het hoog geplaatste Zuidwolde een prima prestatie neer. Jammer dat de ploeg van trainer-coach Ben Ribberink maar een puntje als beloning kreeg. Waar de mannen in andere wedstrijden wel eens de handen dicht mochten knijpen met het resultaat, mocht nu Zuidwolde dat doen.

Sweel had zondagmiddag meer verdiend. Op het middenveld draaide veel om Jan Roelof Jansen. En als Arjan Kalsbeek iets alerter was geweest, had hij voor rust de score kunnen openen. Vanaf het begin was Sweel de bovenliggende partij.

Wouter van der Veen liet zien dat je met hard werken een eind kunt komen. Jammer genoeg leverde dat in de eerste helft weinig grote kansen op. Doelman Jelmer Timmer hoefde dan ook niet veel werk te verzetten. Aan de overkant deed de betrouwbare Sweel-keeper Jesper Reuvers hetzelfde.

Na rust eigenlijk hetzelfde beeld. Al creëerde Sweel nu wel meer kansen. De meeste dreiging ging uit van Wouter van der Veen, maar ook hij was niet bij machte de bal tegen de touwen te krijgen. Het dichtst was de thuisploeg bij een doelpunt toen de bal tegen de lat ketste. De voorwaartsen waren echter niet alert genoeg om de terugspringende bal over de lijn te werken. Dit spel van Kuipers en co geeft de Sweeler burger moed voor de resterende wedstrijden om klassenbehoud te bewerkstelligen.