Sneu gelijkspel voor Sweel (zon)

Sweel begon de wedstrijd geweldig. Onder aanvoering van Sweels beste man Remmert Verbrugge rolde de ene fraaie aanval na de andere op de doelman van de Nieuw Dordrechtenaren af. Na een minuut of tien kon de sterk spelende Martijn Hilbrands alleen ten koste van een overtreding worden gestopt. Jan Roelof Jansen plaatse de bal in de ruimte waar geen DVC’59 verdedigers waren te bekennen. Een prima loopactie , gevolgd door een intikker van Wilfred Kuipers bracht de dik verdiende 1-0 op het scorebord.

Sweel bleef verwoed jagen op de tweede treffer, maar ondanks het fraaie aanvalsspel kwam die treffer er niet. Na een halfuurtje ontworstelde DVC’59 zich enigszins aan de greep van Sweel. Er slopen wat slordigheden in het spel en de bezoekers meldden zich vaker in de buurt van doelman Jesper Reuvers. Balverlies rond de middellijn zorgde er voor dat de thee bitter smaakte. DVC’59 zette de Sweeler defensie flink onder druk. Dijkstra en cs waren niet bij machte om de bal uit het strafschopgebied te krijgen. Eerst belandde de bal nog op de kruising, maar een paar tellen later belandde de bal na een daverende knal van Roy Moesker achter Jesper Reuvers.

Na rust haalde Sweel nooit meer het niveau van het eerste halfuur. Toch kreeg de ploeg van Ruud Jalving wel kansen. Na een mooie corner werd de bal tegen de goalie van DVC’59 gekopt. Siebert Looye had de terugspringende bal voor het intikken, maar hij knalde tegen de doelman op. Na een minuut snelde de schier ongrijpbare Remmert Verbrugge vanaf rechts door de DVC’59- defensie om vervolgens de bal keihard tegen de touwen te schieten: 2-1

Aan de andere kant deed Melvin Mink iets terug, maar zijn schot vloog net naast. Sweel kreeg meer moeite om zich DVC’59 van het lijf te houden. Weer wat slordigheden her en der en wat vermoeidheid deden de ploeg uiteindelijk toch de das om. Een aanval door het midden leek de Sweel defensie niet in gevaar te brengen, want het afgevuurde schot leek ongevaarlijk, totdat de bal van richting werd veranderd en doelman Reuvers kansloos werd. 2-2 Er was geen tijd meer voor Jan Roelof Jansen  en cs om de schade te repareren.

Uitslagen 4e klasse D
EMMS – Weerdinge   5 – 1