Sleen boekt verdiende 1-4 zege tegen Sweel (zat)

De hoofdmacht van Sweel (zat) heeft dinsdagavond de overtuigende 6-1 zege op KSC geen vervolg kunnen geven. Op ’t Alterbarg was 3e klasser Sleen na een 0-2 ruststand met 1-4 te sterk.

De equipe van Bert Wiebing liet in het eerste kwartier twee grote kansen onbenut. De bezoekers uit Sleen waren aan de andere kant wel doeltreffend. In de 20e minuut opende Jasper Ruinemans met een fraaie kopbal de score. Nog voor rust verdubbelde Wouter Eiting de marge naar 0-2.

Ook in de tweede helft had Sweel geen afdoende antwoord op de bewegelijke spelers van Sleen. De thuisploeg probeerde iets meer druk te zetten, maar hierdoor ontstond er wel meer ruimte achter de verdediging. Sleen profiteerde optimaal. Twintig minuten voor tijd scoorde Marc Dekker met een droge schuiver de 0-3. In de slotfase liep Sleen via Ranil Briek uit naar 0-4. Met een fraai afstandsschot bepaalde Bertin Kiers de eindstand op 1-4. Man van de wedstrijd was Kelvin Jager. Hij was bij alle vier doelpunten van Sleen betrokken.

In dezelfde poule was KSC dinsdagavond na een 1-2 ruststand met 1-4 te sterk voor EEC.

Stand:

1. Sleen   2 – 4   ( 5 – 2 )

2. Sweel 2 – 3   ( 7 – 5)

3. KSC   2- 3  ( 5 – 7 )

4. EEC  2 – 1  (2 – 5 )

Programma:

27-08: 17.00 uur EEC – Sweel (zat)

28-08 14.00 uur KSC – Sleen