Speelman, Ter Avest (2x) en Reuvers bezorgen Sweel dikverdiende zege op Sleen

De hoofdmacht van Sweel heeft zichzelf zaterdagavond op ’t Alterbarg een uitstekende uitgangspositie verschaft voor het bereiken van de knockoutfase van het noordelijke districtsbekertoernooi, door streekgenoot Sleen met 4-0 te kloppen. Een verdiende zege, die gezien het spelbeeld zelfs nog ruimer had kunnen zijn.

De openingsfase ging nog wel gelijk op, maar in het vervolg was de equipe van Jans Bos ronduit dominant. De eerste kans was al gelijk raak: Richard Speelman liet na een mooie individuele actie Sleen-doelman Thom Veuger volstrekt kansloos.

Sweel meldde zich gaandeweg de eerste helft steeds nadrukkelijker op de vijandelijke helft en de 2-0 leek dan een kwestie van tijd. Rick ter Avest profiteerde optimaal van een foutje van Veuger, die de bal pardoes losliet.

Sweel draaide vervolgens als een tierelier en schakelde nog een tandje bij. Rick ter Avest verzorgde het hoogtepunt van de wedstrijd, door een fraaie aanval op sublieme wijze af te ronden: 3-0.

De ingevallen Jorrit Reuvers zette in de tweede helft, die volledig werd geregisseerd door de thuisploeg, de kers op de taart : 4-0.

Sweel speelt komende zondag de derde en laatste poulewedstrijd in eigen huis tegen HOC uit Odoorn.