Sweel geeft Super Saterday extra glans met 2-0 zege op Raptim; mooi slotakkoord gebroeders Jansen

Met een even zwaarbevochten als verdiende zege op Raptim gaf vv Sweel extra glas aan Super Saterday. Dankzij een doelpunt van Lars Prinsen voor rust en Stein Jansen diep in blessuretijd won de equipe van Jans Bos met 2-0, waardoor Sweel in de 3e klasse D naar de derde plaats op de ranglijst stijgt.

De neutrale toeschouwers kregen zaterdagavond een duel voorgeschoteld met veel passie en strijd. Het duel kon alle kanten op en dat maakte het ook een boeiende voetbalavond.

Voor Sweel was het een enigszins gelukkige zege, maar uiteindelijk wel verdiend. De thuisploeg had bij rust voor hetzelfde geld op achterstand kunnen staan, maar uit een scrimmage zette Lars Prinsen de brigade uit Zweeloo op een sfeervol op voorsprong.

In de beginfase van de tweede helft kreeg Raptim goede mogelijkheden op de gelijkmaker, maar de verdediging hield knap stand. Rick ter Avest kreeg twintig minuten voor tijd twee ideale mogelijkheden om het duel voortijdig te beslissen, maar de aanvaller had zijn vizier niet op scherp staan.

Jans Bos zag zijn spelers echter tot de laatste minuut vechten voor de zege. In de 95e minuut zorgden de gebroeders Jansen voor de beslissing in de wedstrijd. Op aangeven van Jan Roelof Jansen verdubbelde broer Stein op fraaie wijze de marge. Een mooi slotakkoord van een zeer geslaagde Super Saterday. Voor Sweel was het de tweede zege van het seizoen en dat smaakt uiteraard naar meer !

Sweel 2 deelt de punten met Raptim 3 : 1-1

Op hetzelfde moment speelde Sweel 2 op ’t Alterbarg tegen Raptim 3. Het duel eindigde in 1-1. De bezoekers kwamen voor rust op voorsprong, maar Michiel Hofman zorgde in de tweede helft voor de verdiende gelijkmaker.