Sweel deelt punten met Dwingeloo 3 – 3

Sweel is de competitie gestart met een gelijkspel tegen Dwingeloo: 3-3. De puntendeling was  ongelukkig, want Sweel verzuimde vooral in de eerste helft de kansen af te maken. Daar kreeg de ploeg van Jans Bos na rust de rekening voor gepresenteerd.

Sweel kwam op ’t Alterbarg sterk uit de startblokken. Roald Vrieling kopte uit een corner de 1-0 tegen de touwen. Toen Rick ter Avest in de daaropvolgende aanval – uit een voorzet van Richard Speelman – de marge verdubbelde, ging het legioen er eens goed voor zitten. De eerste daden kregen echter geen vervolg.

Melvin Koning bracht de achterstand terug (2-1). Met een lucky goal zette Ruud Nijman vlak voor rust de 3-1 op het scorebord, maar nog voor het rustsignaal van arbiter Wieringa kwamen de bezoekers via Thijs Vos terug tot 3-2.

In de tweede helft kon het duel alle kanten op. Uit een discutabele strafschop bepaalde Sander Nijstad de eindstand op 3-3.