Cruciale zege voor vv Sweel in strijd tegen degradatie

De hoofdmacht van vv Sweel heeft zondagmiddag in de strijd tegen degradatie een cruciale overwinning geboekt.

In Noordwolde werd sv Olyphia met 1-3 verslagen. Sweel begon sterk aan het duel en had aanvankelijk een overwicht, maar de thuisploeg opende na 25 minuten de score,

Kort daarna kwam Sweel op 1-1 : uit een vrije trap van Jan Roelof Jansen kopte Richard Speelman knap binnen.

Sweel kwam nog voor rust op 1-2. Uit een prachtige pass van de in de basis teruggekeerde Patrick Zwiers liet Stein Jansen de keeper van Olyphia kansloos.

In de tweede helft kwam Sweel goed uit de startblokken en Jan Roelof Jansen leek zijn ploeg op 1-3 te zetten. De goal werd echter onterecht afgekeurd.

Olyphia speelde in het vervolg van de wedstrijd met veel opportunisme. Nadat Richard Speelman uit de counter de 1-3 op het scorebord zette, werden drie kostbare punten veiliggesteld.

Door de zege klimt Sweel naar de 10e plaats op ranglijst van de derde klasse D.

Stand 3e klasse D (nr. 8 – nr 13):

8. Trinitas 12 – 15

9. Ruinen 12 – 15