Protos leidt Sweel in tweede helft naar slachtbank : 4 – 1

Sweel heeft zaterdagmiddag in Steenwijksmoer de eerste nederlaag van het nog prille seizoen geleden. Op bezoek bij Protos verloor de equipe uit Zweeloo met 4-1.

Het was een wedstrijd met twee gezichten. Sweel was aanvankelijk heer en meester, maar de ploeg van Jans Bos verzuimde om te scoren. Na rust waren de rollen finaal omgedraaid. Protos legde meer energie in de strijd en de bezoekers lieten zich als makke schapen naar de slachtbank leiden.

Bram van de Veen opende in de 55e minuut de score en was twintig voor tijd ook verantwoordelijk voor de 2-0. Sweel kon geen vuist maken en Protos denderde door : de 3-0 door Jorn Kreeft – in de 82e minuut –  betekende de beslissing in de wedstrijd.

Sweel kwam via Lars Prinsen – uit de rebound van de gemiste strafschop van Richard Speelman – nog wel terug tot 3-1, maar in blessuretijd bepaalde Frank Wasse de eindstand op 4-1.