Sweel zet Oranje Zwart opzij en pakt eerste zege van het seizoen

Sweel heeft zondagmiddag zijn eerste competitiezege van het seizoen geboekt. De ploeg van coach Jans Bos rekende in Wanneperveen af met Oranje Zwart: 2 – 3.

Sweel was in de eerste helft heer en meester. Met een eigen doelpunt leidde de ploeg uit Wanneperveen in de 25e minuut de nederlaag in. Amper drie minuten later legde Lars Prinsen, na een prachtige crosspass van Egbert Vugteveen, de verdediging van Oranje Zwart in de luren: 0-2

Na de rust gaf Oranje Zwart beduidend meer gas en werd het spel van Sweel slordiger. Dat resulteerde, na een slippertje in de achterste linie, in 1-2. De thuisploeg ging op jacht naar de gelijkmaker, maar de aanvalsdrift van Oranje Zwart werd in het vervolg niet beloond.

Uit een afgeslagen voorzet kwam de bal in bezit van Rick ter Avest. De doelman keerde het schot, maar in de rebound schoot Richard Speelman raak : 1-3.

Spannend leek het daarna niet meer te worden, maar werd het bijna wel. De ploeg uit Zweeloo wankelde zelfs na de 2-3, een benutte strafschop tien minuten voor tijd. Oranje Zwart geloofde er plots weer in, maar uiteindelijk trok Sweel de eerste zege van het seizoen over de streep.