Samenwerking vvSweel en Stichting Regionale Voetbal Academie

Een aantal weken geleden werden de eerste gesprekken gevoerd tussen het bestuur van vvSweel en de Regionale Voetbal Academie (RVA) om de mogelijkheden voor een samenwerking te inventariseren. Met trots kunnen wij presenteren dat wij vanaf het komende seizoen (2017/2018) met de RVA zullen gaan samenwerken. Daarmee opent de RVA haar eerste locatie in de provincie Drenthe!

Uit deze gesprekken is naar voren komen dat de RVA een rol kan spelen bij het creëren van een extra aanbod voor de jeugdspelers, het vormen van een ondersteuning voor de jeugdopleiding, kennisdeling en het scholen van kader.

Wat doen ze dan precies bij de RVA?
De RVA organiseert een tienweekse cursus in het voor- en najaar voor alle spelers van zes tot dertien jaar in de regio. “Bij de RVA willen wij spelers optimaal begeleiden bij hun ontwikkeling als voetballer, door voor iedere speler een gepersonaliseerd programma te maken. Verder willen wij spelers leren om niet alleen te luisteren en te reproduceren, maar om vooral zelf actie te ondernemen, te doen en te ondervinden. Eigen keuzes maken en van je eigen fouten leren.” Aldus Douwe Jan van der Wal, oprichter van de RVA.

De trainingen van deze cursus worden gegeven door de RVA coaches. Deze coaches hebben allemaal een interne opleiding gevolgd. Bijna alle trainers hebben een opleiding aan de ALO en/of het CIOS gedaan en zijn in het bezit van de benodigde KNVB diploma’s.

Kennismaking
Komende week zullen de vvSweel Jeugdvoetbaldagen plaatsvinden. Tijdens de tweede dag van deze voetbaldagen, op dinsdag 25 april, zal de ochtendtraining verzorgd worden door de RVA. Op deze manier kunnen de eerste spelers al kennis maken met de trainingen van de voetbalacademie. Tijdens deze dag zal ook de samenwerkingsovereenkomst tussen
vvSweel en de RVA ondertekend worden.

Zijn jouw kinderen gek van voetbal? Zouden zij het leuk vinden om het komende seizoen extra te trainen onder begeleiding van ervaren en gediplomeerde trainers? Dat kan! Kom dinsdagochtend gerust even langs om te kijken of het iets voor jou is.

Douwe Jan: “Wij zien heel erg uit naar de samenwerking met vvSweel. Het is een prachtige vereniging met een geweldig sportpark. Wat mij vooral aanspreekt is het enthousiasme en de ambitie van de mensen binnen deze vereniging.”

Technische Commissie vvSweel.