Samenwerking vv Sweel en Beheerstichting ’t Alterbarg leidt tot nieuwe speeltuin

Het speeltuintje rondom de voetbalvelden voldeed niet meer aan de huidige eisen. De indertijd veelal gekregen speeltoestellen waren verouderd en aan vervanging toe.

Kwaliteit en uitstraling

In een samenwerking tussen vv Sweel en Beheerstichting ’t Alterbarg werd een commissie ingesteld, bestaande uit Gerwin Tiems, René Lanting, Hilde Rotmensen, Anoek van der Weide en Bernd Hollander. “Wij wilden iets wat qua uitstraling past bij de uitstraling van het voetbalveld en de speellocatie (tussen de bomen), daarom is gekozen voor houten speeltoestellen. René heeft een ontwerp gemaakt en Gerwin – bekend in de recreatiebranche – heeft een aantal offertes opgevraagd. De uiteindelijk keuze is gemaakt op basis van kwaliteit in combinatie met uitstraling; het speciale Acacia Robinia hout past daar perfect bij en is duurzaam.”

Financiën

De financiën vormden uiteraard een ander punt, en gelden werden ook elders gezocht én gevonden:
Bijdrages werden verkregen van Gemeente Coevorden, Rabobank Het Drentse Land (Stimuleringsfonds), Dorpsbudget Dorpsbelangen Zweeloo, Dorpsbudget Dorpsbelangen Aalden, het Buurtfonds van Woonservice Drenthe en er was nog geld over van een indertijd gehouden Kerstactie.

Vrijwilligers Groenploeg

Het leverende bedrijf Acacia Robinia en loon- en kraanbedrijf Snoeijing plaatsten, met behulp van vrijwilligers van de Groenploeg van ’t Alterbarg en aanverwanten in week 23, nadat al eerder de oude spullen waren verwijderd, de nieuwe speeltoestellen. “Er wordt binnenkort nog valzand rond de speeltoestellen gestort. Wanneer dit er ligt, mag de speeltuin in gebruik worden genomen, nadat alles gecontroleerd is,” aldus een woordvoerder. En dan is het speelTUINTJE veranderd in een ware speelTUIN.