Ruinen voorkomt bekroning op fraai seizoen….Sweel heeft zijn Waterloo gevonden op snikheet sportpark De Baete

Sweel heeft zondagmiddag in de tweede ronde van de nacompetitie in Ruinen zijn Waterloo gevonden.

De formatie van Marnix Bakker, die vorige week ASVB in Blijham met 0-5 nog kansloos liet, moest op een snikheet sportpark De Baete zijn meerdere erkennen in de nummer twee van de derde klasse A. De wedstrijd eindigde in 3-1.

Eerste kwartier was voor Sweel; schot Richard Speelman op de paal

Het eerste kwartier was voor Sweel. Aanvaller Richard Speelman was dicht bij een goal met een harde uithaal op de paal. Door een fout in de verdediging kwam Ruinen tegen de verhouding in op voorsprong. Vervolgens was het van beide kanten chaos troef, maar Dawud Qadiri zorgde met zijn treffer weer voor terecht evenwicht : 1-1.

Duel kabbelde voort en Ruinen naar geflatteerde 3-1 zege

De bezoekers hadden de eerste tien minuten na rust het betere van het spel, maar daarna kabbelde het duel voort. Totdat Ruinen de stand naar 2-1 tilde. Sweel ging opportunistisch spelen, maar het bleek toch lastig om terug in de wedstrijd te komen.

Sweel probeerde nog wel iets te forceren, maar voelde dat het geloof in een goede afloop wegebde. Ruinen profiteerde in de slotfase van de ruimte en kwam geflatteerd op 3-1.

Voor Sweel zit het seizoen erop

Ruinen had iets te vieren en voor Sweel gaat het seizoen als net niet de boeken in. Maar ondanks het missen van de kampioenstitel en de finale van de play-offs, waar Ruinen het op mag nemen tegen Sc Erica, kan Sweel met opgeheven hoofd op vakantie.

Foto’s : Gerda Looije