Ruinen te sterk voor Sweel : 2-3

Sweel heeft op ‘t Alterbarg z’n derde nederlaag van het seizoen geleden. Op ’t Alterbarg werd het 2-3 voor Ruinen.

Sweel ging goed van start, maar in een moment van een onachtzaamheid liet Sweel zich verrassen: Elmar van Belkum zette Ruinen op voorsprong.

De thuisploeg pakte het goed op en dit resulteerde in door arbiter Joop de Vries uit Veendam toegekende strafschop. Richard Speelman bracht de partijen weer op gelijke hoogte : 1-1. De vreugde was van korte duur: in een counter profiteerde Anthal Horlings van de slordigheden en desorganisatie: 1-2.

Na de rust bleef Sweel slordig en extreem onnauwkeurig en wederom na een omschakeling scoorde Horlings zijn tweede treffer van de middag 1-3.

Sweel nam daarna vervolgens steeds meer risico. Dat resulteerde in legio kansen voor Ruinen, maar die verzuimden om een hogere score op het bord te zetten. De aansluitingstreffer van Kelvin Zwiers – in blessuretijd – kwam te laat om het nog enigszins spannend te maken: 2-3.

Sweel staat negende met zeven punten uit zes wedstrijden.

De eerstvolgende wedstrijd speelt Sweel op 28 november tegen HODO.