Ruime zege voor hoofdmacht Sweel (zon) Update

De hoofdmacht van Sweel (zon) heeft in eigen huis een ruime zege op Zwartemeerse Boys geboekt. De ploeg van Ruud Jalving zegevierde met 4-0.

Sweel is een beslissende fase van de competitie beland. Het gaat om klassenbehoud. Die belangen straalden tegen Zwartemeerse Boys niet echt af van de ploeg. Als vanouds speelde de ploeg compact van achteruit. Achterin werd vrijwel alles tegen gehouden, maar de mannen vergaten op te bouwen.

Dat ging met name de vleugelverdedigers slecht af. De voorhoede spelers liepen er dan ook wat mismoedig bij. Zij konden in de eerste helft geen potten breken. Slechts sporadisch kwam de thuisploeg in de buurt van de doelman van Zwartemeerse Boys. Meestal via spaarzame corners, die nog slecht voorkwamen ook. Ook Zwartemeerse Boys bracht er niet veel van terecht.

Nee, het publiek ging niet gerust en tevreden aan de thee. Zwartemeerse Boys begon iets pittiger aan de tweede helft. Sweel moest alle zeilen bijzetten om de nul vast te houden. Maar na een minuut of tien kwamen de eerste kansen voor de Sweel aanvallers.

De ene kans nog mooier dan de andere, maar ze waren niet besteed aan Wilfred Kuipers en Michiel Hofman. De trouwe aanhang morde, maar plotseling keerde het tij. Een overtreding op rechts leverde een vrije trap, die prima voor het doel kwam. De bal ging via de borst van Wilfred Kuipers naar Michiel Hofman, die de bal nu wel hoog in het dak joeg.

Tien minuten later was het de sterk ingevallen Kylian Hidding die geklungel in de Zwartemeer defensie op snelheid afstrafte en de bal laag diagonaal in het doel schoot: 2-0. De bezoekers uit Zwartemeer waren helemaal van slag en zetten de poorten naar een grote overwinning open. De eerste die ervan profiteerde was Michiel Hofman: 3-0.  In alle rust kon de Sweeler front  linie een combinatie op het veld leggen. Kylian Hidding voorbij zijn tegenstanders, een prima pass op Wilfred Kuipers die de bal opzij legde naar Wouter van der Veen die nummer vier binnen schoof.

Het laatste half uur kwam v.v. Sweel niet meer in de moeilijkheden. Lars Stadman speelde een soevereine partij en voor hem verzette Martijn van der Veen bergen werk. In de negentigste minuut had de goed keepende jonge doelman Douwe Bruinsma het geluk aan zijn zijde toen Zwartemeerse Boys de paal raakte. Eindstand : 4 – 0.

Uitslagen 4e klasse D:

Weerdinge – SVBC   4 – 0