Ruime bekernederlaag voor Sweel (zat) 1 (verslag)

De eerste officiële wedstijd van vv Sweel 1(zat) was een uitwedstijd tegen 3de klasse vv Glimmen.

Bekijk een fotoverslag van vv Glimmen

Sweel bood goed tegenstand aan Glimmen, maar na een kwartier speelde Rene Lanting de bal bij een aanvaller van Glimmen in de voeten. Deze kon vervolgens alleen op keeper Jaap Haan aflopen en liet de 1-0 op het scorebord noteren. De eerste helft ging gelijk op, waar Glimmen iets meer mogelijkheden kreeg als Sweel. Na 35 min werd er penalty gegeven omdat Rene Lanting een ongelukkige overtreding maakte in de 16 meter met een 2-0 achterstand tot gevolg.

Sweel bleef goed spelen en na een mooi opgezette aanval maakte Vincent Kok de 2-1.

In de 2de helft hadden beide ploegen kansen. Jaap Haan redde een paar keer goed aan de kant van Sweel. vv Sweel kon in de loop van de 2e helft het goede spel van de eerste helft geen vervolg geven. Glimmen vond de hele tijd de vrije man, waardoor Sweel achter de feiten aan liep. De 3-1 werd snel genoteerd. Na een doorgeschoten bal uit een corner werd deze bij de 2de paal ingetikt.

Sweel kreeg de wedstijd niet meer onder controle en de 4-1 werd goed ingeschoten na het makkelijk laten lopen van Sweel. Even later lag de 5-1 ook al in de goal na een vrije bal van Glimmen in de korte hoek. Glimmen spaarde Sweel deze middag niet en besliste de wedstijd door er 6-1 van te maken.

Komende dinsdag wacht (competitiegenoot) NKVV op het Alterbarg. De wedstrijd begint om 20:00 uur.