Sweel staat in Boijl met legen handen (0-1)

Sweel heeft zondagmiddag het duel tegen Trinitas met 0-1 verloren.

Trinitas was in de eerste helft de bovenliggende partij tegen Sweel, dat vecht tegen degradatie.

Voor rust kreeg met name Mark Platje de nodige kansen, maar de verdiende voorsprong voor de ploeg uit Boijl bleef uit.

In  de tweede helft werd Sweel gevaarlijker en dat was vooral te danken aan invaller Jord Jalving.

Rick ter Avest kreeg halverwege het tweede bedrijf een joekel van een kans, maar zijn schot ging ruim over het vijandelijke doel. Ook Lars Stadman was met een schot nog dichtbij de sneaky voorsprong, maar zijn schot miste precisie.

De 1-0 kwam er alsnog. Mark Platje had al de nodige kansen om zeep gebracht, maar had het vizier nu wel op scherp staan en passeerde de wederom uitstekend keepende Lars Sikken.

De verdienstelijk ingevallen Jord Jalving kreeg vlak voor tijd nog een kans op de gelijkmaker, maar zijn schuiver ging langs het doe. Zo bleef het bij 1-0 en daar viel eigenlijk weinig op af te dwingen

Sweel blijft met 16 punten uit 18 duels samen met rode lantaarndrager USV in de gevarenzone.

Komende zaterdagavond speelt de ploeg van Jans Bos het thuisduel tegen Oldeholtpade.