Romy en Jantina : bedankt voor al het boenen en poetsen !

Na ruim drie jaar fanatiek boenen en poetsen hebben Romy Kruimink en Jantina Brink afscheid genomen als schoonmaakduo van sportpark ’t Alterbarg.

Veel langer dan aanvankelijk de bedoeling was hebben Romy en Jantina de wekelijkse klus met chloor en sop deskundig geklaard.

Geen beestenboel…..”

“We wilden niet dat het op ’t Alterbarg een beestenboel zou worden. Dat was drie jaar geleden de aanleiding om er in te stappen”, lachen Romy en Jantina.

In het zwembad maakten ze al onderdeel uit van het schoonmaakteam en toen de nood op sportpark hoog was, hebben ze eigenlijk geen moment getwijfeld. “We helpen jullie uit de brand”, zo deden ze de spontane toezegging.

Een boenploeg…in het kielzog van een enthousiaste groenploeg

Vanaf dat moment was er op ’t Alterbarg niet alleen een enthousiaste groenploeg aan het werk, maar ook een fanatiek boenploegje. Romy en Jantina zouden aanvankelijk tijdelijk de klus uitvoeren, maar dat werd dus uiteindelijk drie jaar.

Voor het tweetal is de tijd echter voorbijgevlogen. “We hebben het echt met ontzettend veel plezier gedaan. Vier uurtjes op de woensdagochtend was veel meer dan alleen hard werken……. Het was ook vooral gezellig bijkletsen en een sociaal gebeuren. Het dorpse gevoel van elkaar helpen en het samen doen voor de vereniging is een mooie stimulans en zo ervaarden we het ook.”

Tijd tekort

De schoonmaakklus op ’t Alterbarg – tegen een kleine vergoeding – was echter geen appeltje eitje. “Het vergt veel om alles spik en span te houden. We kwamen dan ook altijd wel tijd tekort om alles goed bij te houden. Wekelijks dweilden en sopten we alle ruimtes en elke week deden we een extra onderdeel, zoals ramen wassen en het schoonmaken van de omroeptoren.”

Werk in de gezondheidszorg

Na drie jaar boenen en poetsen vinden Romy en Jantina het nu welletjes. “We zijn allebei werkzaam in de gezondheidszorg en zijn meer uren gaan werken. Het werd steeds lastiger om de werkzaamheden op ’ t Alterbarg te combineren met onze reguliere werk. Het is wel bijzonder jammer dat zich geen gegadigden hebben gemeld, want de werkzaamheden zijn nu overgenomen door een schoonmaakbedrijf.”

Romy en Jantina blijven vertrouwde gezichten op ’t Alterbarg

Als supporters blijven Romy en Jantina uiteraard vertrouwde gezichten op ’t Alterbarg. Vv Sweel speelt een belangrijke rol binnen beide gezinnen en ze brengen dan ook de nodige uren op sportpark ’t Alterbarg door. “Onbewust zullen we dan ook zeker nog wel een oogje in zeil houden om te kijken of alles er nog netjes bijligt. Dat doen we trouwens ook op bezoek bij andere verenigingen…. en dan blijkt dat we best trots mogen zijn op ons sportpark!”

Stichting ”t Alterbarg en vv Sweel hebben het afscheid niet zo maar voorbij laten gaan. Onder het genot van een kopje koffie met gebak werden Romy en Jantina met een gevuld tasje met waardebon – van een van de sponsoren – uitgezwaaid. Een ding werd bij het afscheidsfeestje wel duidelijk: we gaan de inzet van Romy en Jantina missen!

Nogmaals, ook op deze manier namens stichting Alterbarg en vv Sweel, hartelijk dank voor jullie geweldige inzet!