Project ‘Sweeler Pannakooi’ in de prijzen

Voor wie het nog niet had gehoord: Zwembad Zweeloo en v.v. Sweel hebben donderdagavond een bedrag van 10.000 euro in de wacht gesleept voor de realisatie van de Sweeler Pannakooi. Hiermee gaat een een langgekoesterde wens van de Sweeler jeugd in vervulling.

Dorpsbelangen Sweel had namens Zwembad Zweeloo en v.v. Sweel het project Sweeler Pannakooi ingediend voor het Stimuleringsfonds. Het project maakte deel uit van in totaal 57 initiatieven die kans maakten op een bijdrage van de gemeente Coevorden. De gemeente heeft dit jaar €100.000,- beschikbaar gesteld voor goede ideeën om de leefbaarheid van een dorp of wijk te vergroten.

Het unieke van de Sweeler Pannakooi is om op twee plaatsen in Zweeloo een vaste en gelijke basis in de grond te maken, gecombineerd met een demontabele kooi die van mei t/m augustus in het zwembad gebruikt wordt en van september t/m april op het voetbalveld. Zo maken de beide organisaties optimaal gebruik van zowel het voetbalseizoen als het zwemseizoen en kan de Sweeler Pannakooi 12 maanden per jaar intensief worden gebruikt.

Het streven is om het project in de zomer van 2016 volledig af te ronden.