Project Sweeler Pannakooi ‘genomineerd’ voor Stimuleringsfonds!

Dorpsbelangen Sweel heeft namens Zwembad Zweeloo en voetbalvereniging Sweel het project Sweeler Pannakooi ingediend voor het Stimuleringsfonds. Wij zijn nu één van de 57 initiatieven die kans maken op een bijdrage van de gemeente. De gemeente heeft dit jaar €100.000,- beschikbaar gesteld voor goede ideeën om de leefbaarheid van een dorp of wijk te vergroten.

Voor wie het nog niet had gehoord: Zwembad Zweeloo en Voetbalvereniging Sweel slaan de handen ineen om een grote wens van de Sweeler jeugd uit te laten komen: het realiseren van de Sweeler Pannakooi!

Het unieke van dit idee is om op twee plaatsen in Zweeloo een vaste en gelijke basis in de grond te maken, gecombineerd met een demontabele kooi die van mei t/m augustus in het zwembad gebruikt wordt en van september t/m april op het voetbalveld. Zo maken we optimaal gebruik van zowel het voetbalseizoen als het zwemseizoen en kan de Sweeler Pannakooi 12 maanden per jaar intensief worden gebruikt.

De snelheid waarmee wij dit plan kunnen realiseren, is in belangrijke mate afhankelijk van de financiële steun die wij van verschillende instanties, zoals gemeente Coevorden, hopen te ontvangen. Ons streven is om het project in de zomer van 2016 volledig af te ronden.

Op woensdagavond 19 november worden alle 57 initiatieven gepresenteerd tijdens de initiatievenmarkt bij Restaurant-Partycentrum “De Zwerfkei” in Gees. Op deze avond wordt ook duidelijk of ons project in aanmerking komt voor subsidie. Wij gaan er voor!

Bron tekst: Zwembad Zweeloo