Pover Sweel opnieuw met lege handen

Sweel heeft zondagmiddag geen revanche kunnen nemen op het teleurstellend optreden tegen EHS’85. De equipe uit Zweeloo leed op bezoek bij Wijster een nipte 2-1 nederlaag.

Het eerste wapenfeit kon pas na een kwartier worden genoteerd. Uit een voorzet van Martijn Hilbrands was Rick ter Avest met een schot in de lange hoek dichtbij een doelpunt. Het legioen kon echter niet juichen.

Sweel kreeg wel meer grip op de wedstrijd en opnieuw was Rick ter Avest dichtbij de openingstreffer. Aan de andere kant mocht Sweel niet mopperen, want de thuisploeg had na een grove verdedigingsfout ook zo maar de ban kunnen breken.

Vlak voor rust werd slordig verdedigen aan de zijde van Sweel nu wel afgestraft. Youri Booijink verschalkte met een leep boogballetje Sweel-keeper Jesper Reuvers: 1-0.

Sweel kwam scherp uit de kleedkamer. Dwong drie corners af, maar ondanks de hachelijke situaties voor het doel van Wijster bleef het bij 1-0. In de 55e minuut werd Wijster-doelman Nick Woering met een ondoordachte terugspeelbal flink in de problemen gebracht, maar ondanks het feit dat Richard Speelman de keeper het vuur na aan de schenen legde, bleef het zonder resultaat.

Na een uur spelen kwam Sweel op 1-1. Richard Speelman bracht Rick ter Avest in stelling. Zijn inzet werd aanvankelijk nog wel door Woering gepareerd, maar in tweede instantie liet Ter Avest met een schot in de lange hoek de doelman kansloos.

In de 80e minuut kwam Wijster vanuit het niets op 2-1. Uit een voorzet nam Bart Tjarks de bal op de pantoffel en Jesper Reuvers moest het antwoord schuldig blijven. Een fractie later was Wijster dichtbij de beslissing in de wedstrijd, maar het bleef vooralsnog bij 2-1. Ondanks veel pressie wist Sweel in de spannende slotfase niet meer een puntje uit het vuur te slepen.

Het was ook het hoogst haalbare geweest, want op de zege mocht Sweel geen aanspraak maken. Daar was het optreden echt te pover voor.