Patrick Zwiers (21) verruilt vv Sweel voor Rotterdamse studentenzaalvoetbalvereniging RSZVV

Patrick Zwiers kon zich er helemaal op verheugen om in het voorjaar van 2020 – na zijn terugkeer van een internationale studieperiode in Singapore – op ’t Alterbarg weer een rol van betekenis bij vv Sweel te kunnen spelen. Alle voetbaldromen vielen echter in duigen voor de 21-jarige Aaldenaar. Niet alleen de coronacrisis speelde parten, maar ook een blessure hield hem aan de kant.

Voorlopig geen rol van betekenis bij vv Sweel

“De speeltijd bleef na mijn comeback uiteindelijk beperkt tot amper 45 minuten in een wedstrijd met Sweel 2. Heel anders dan ik mij had voorgesteld.” Ook de komende seizoenen is er voor Zwiers op ’t Alterbarg helaas voorlopig geen rol van betekenis weggelegd. Na de succesvolle afronding van zijn universitaire studie International Business in Groningen gaat hij het komend studiejaar de masteropleiding Strategic Management aan Erasmus Universiteit in Rotterdam volgen. “Dat is helaas niet meer te combineren met het voetbal bij vv Sweel.”

Fanatiek

De van origine verdedigende middenvelder is en blijft echter fanatiek en hangt de kicks bepaald niet aan de wilgen. Zwiers heeft zich aangesloten bij de Rotterdamse studentenzaalvoetbalvereniging RSZVV. Met deze club speelt hij in een doordeweekse zaalvoetbalcompetitie.

Levenservaring

In augustus 2019 reisde Patrick Zwiers voor een internationale studie naar Zuidoost-Azië. “Het was voor mij een leerzaam avontuur. Ik heb veel levenservaring opgedaan en kennisgemaakt met andere culturen. Na terugkomst – in het voorjaar van 2020 – sloot ik weer aan bij de selectie van vv Sweel. Daar had ik ook erg naar uitgekeken, maar mijn rentree verliep niet vlekkeloos. Na een maandenlange periode zonder specifieke voetbaltraining ging ik net iets te enthousiast van start en kampte al snel met een blessure. Gelukkig herstelde ik vrij snel, maar daarna werd de competitie vanwege corona abrupt afgebroken.”

Bron: Dagblad van het Noorden

Ondanks het feit dat Zwiers geen deel meer kan uitmaken van de selectie, zal hij nog wel regelmatig als supporter op ’t Alterbarg in Zweeloo langs de lijn staan.

Bij de foto: Patrick Zwiers (21) heeft genoten van zijn leerzame studietrip naar Singapore, maar kwam na terugkomst bij vv Sweel nauwelijks aan voetballen toe. (Eigen foto)