Onverzettelijk Sweel JO13-1JM dankzij 3-5 winst op KSC kwartfinalist

In een zenuwslopende bekerwedstrijd heeft een onverzettelijk Sweel JO13-1JM zich maandagavond ten koste van KSC geplaatst voor de kwartfinales van het districtsbekertoernooi.

De ploeg van Jort Jalving en Jorn Scholing kwam in Schoonoord na twintig minuten zeer onverdiend op een 1-0 achterstand. KSC hanteerde veelal de lange bal, maar de equipe uit Zweeloo probeerde het op het slecht bespeelbare veld vooral via de opbouw. Dat bleef niet zonder resultaat, want via Roar Scholng kwamen de bezoekers na een subliem uitgevierde aanval al snel op gelijke hoogte : 1-1.

Sweel ging door en uit een mooie vrij trap zette Ferre Beukers de verdiende 1-2 ruststand op het scorebord.

In de tweede helft kon Sweel aanvankelijk geen vervolg geven aan het goede spel en de formatie kreeg daarvoor de rekening gepresenteerd: 2-2. In de 44e minuut leek een ticket voor de kwartfinale van het bekertoernooi uit het zicht te raken, want KSC kwam op 3-2 voorsprong. Dankzij een geweldige redding van doelman Merijn Alting bleef Sweel in de wedstrijd en voorkwam een grotere achterstand, maar gaf zijn ploeg ook weer hoop op een resultaat..

In de slotfase rechtte Sweel de rug en met een formidabel schot in de kruising tekende Noor Jalving voor de 3-3. In de slotfase werd KSC overlopen: Roar Scholing tikte de  3-4 binnen en het slotakkoord was voor Mohammed Ezou : 3-5.

Een resultaat waar Sweel JO13-1JM trots op kan zijn. De ploeg zit in de koker voor de kwartfinale!