Ondermaats Sweel (zat) verspeelt punten tegen VCG

De hoofdmacht van Sweel (zat) kende zaterdagmiddag een teleurstellende start van de bekercompetitie. In Geesbrug werd met 1-0 verloren van VCG. De equipe uit Zweeloo speelde op sportpark De Heidepol ondermaats en kan de plaatsing voor de knock-out ronde van het KNVB-bekertoernooi vrijwel vergeten.

Sweel begon ongeïnspireerd aan de wedstrijd en kon nauwelijks een vuist maken tegen de debuterende 5e klasser. Toch kreeg de formatie van trainer-coach Bert Wiebing een aantal mogelijkheden om op voorsprong te komen, maar die werden niet benut. In de 25e minuut bracht Patrick Kreeft de stand op 1-0. Hij reageerde attent op een lange pass vanuit de achterste linie en knalde de bal fraai tegen de touwen.

Na rust waren de bezoekers weliswaar beter, maar ondanks een aantal opgelegde kansen werd er niet gescoord. Het bleef bij 1-0 en daarmee eindigde de eerste officiële wedstrijd van dit seizoen voor Sweel in een teleurstelling. VCG kan daarentegen terugkijken op een goed debuut in de standaardklasse.