OldStar Roelof Sikken verschalkt zoon Lars in gedenkwaardige jubileumwedstrijd

OldStar Roelof Sikken beleefde ondanks de 6-1 nederlaag tegen vv Sweel een uitstekende avond. De inwoner van Gees had vooraf al aangekondigd in de speciale jubileumfeest voor een stunt te willen zorgen en hij hield woord.

Met een onberispelijk genomen strafschop – toegekend door scheidsrechter Erik Holties – liet Roelof zijn zoon Lars volstrekt kansloos. Na afloop van het duel stond de voormalige routinier van Sp. Zweeloo met een grote glimlach op het veld. “Dit ga ik mijn zoon nog wel een paar keer onder de neus wrijven……!”

Roelof Sikken, die al vele jaren van zijn welverdiende voetbalpensioen geniet, was speciaal voor de jubileumwedstijd teruggekeerd op het toneel. “Fantastisch om al die voetbalvrienden weer te ontmoeten. Op ’t Alterbarg ligt een prachtig stukje voetbalverleden.”

Roelof heeft een mooi verleden bij Sp. Zweeloo. Hij trainde in de periode 1979-1993 achtereenvolgens onder Roelof Kroeze, Piet van Brummelen, Anjo Stevens en Hennie Hemme.

Ooit gestart als een pijlsnelle rechtsbuiten, “maar daar is niks meer van over…”, zegt Roelof. Hij werd gaandeweg zijn voetballoopbaan omgeturnd van rechtshalf tot voorstopper en speelde de langste periode als laatste man. Als een rots in de branding.

“Eigenlijk hadden we altijd echt fanatieke en leuke teams en speelden meestal voor de winst, met streekderby’s op het scherpst van de snede. Een groot succes was een feestavond in Witteveen waar iedereen (met wat biertjes op) op de rodeo stier moest. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo hard om anderen gelachen heb als die avond…..”

Roelof is trouw supporter van zijn voetballende zoon Robin en Lars en zit bij alle thuiswedstrijden van FC Emmen op de tribune. “Verder wandelen we veel en pak ik regelmatig de (race)fiets. Dat bevalt prima zo”, besluit Roelof, die zaterdagavond als vanouds volop genoot van de zeer geslaagde derde helft op ’t Alterbarg.

Foto’s : Gerda Looije