OldStar Jarno Rotgers : “Laten we met elkaar trots zijn op onze mooie vereniging met al die geweldige vrijwilligers!”

Jarno Rotgers begon zijn veelbelovende loopbaan op ’t Alterbarg, maar het grootste gedeelte van zijn voetbalcarrière versleet Jarno gezien zijn talenten buiten de dorpsgrenzen van Zweeloo.

Jarno heeft zes jaar bij FC Emmen gespeeld, waarvan twee seizoenen in het Beloftenteam. Daarna verdedigde Jarno zes jaar de clubkleuren van de Asser hoofdklasser ACV en was vervolgens nog twee jaar in dienst bij eerste klasser HZVV uit Hoogeveen. ‘Een mooie periode om op terug te kijken. In het seizoen 2007/2008 ben ik teruggekeerd naar Sweel. Ik wilde graag weer met mijn vrienden voetballen.’ Daar was ook de hereniging met zijn voetbalvriend Ruud Jalving, met wie hij vele jaren met veel succes bij ACV speelde.

De toen 29-jarige Aaldenaar was vanaf 2007 weer in de vertrouwde clubkleuren te bewonderen. “Ik heb tot en met 2012 in de hoofdmacht van ZBC gespeeld : een seizoen onder Eddie Tingen en vier jaar Jaap Scholing.”

Naweeën enkelbreuk

De routinier van ZBC kampte bij de start van het seizoen 2008/2009 nog steeds met de naweeën van een enkelbreuk, die Jarno opliep tijdens de nacompetitiewedstrijden tegen Borger.

Prijzen

2008/2009 werd een voetbaljaargang waar de toenmalige zondag vierdeklasser onder aanvoering van de nieuwe trainer-coach Jaap Scholing zonder voorbehoud voor de prijzen wilde gaan. En afgaande op de nieuwe aanwinsten leek dat ook een reële doelstelling, want ZBC had zich met de komst van Ruud Jalving (ACV), Peter Timmer (Valthermond), Korne Hummel (CEC), Thomas Kamman (Sp. Zweeloo) en de  jeugdspelers Faris Musakadic en Rink ten Berge danig versterkt.

Mooie wedstrijden in de 2e klasse

“Met al deze aanwinsten hadden we ruim voldoende voetballend vermogen en dat betaalde zich ook uit. ZBC kwam in een flow terecht en promoveerde in betrekkelijke korte tijd naar de 2e klasse”, blikt Jarno terug, die met al zijn routine in de rol van verdedigende middenvelder of  laatste man een rots in de branding was. “Geweldig waren de mooie wedstrijden in de 2e klasse tegen ploegen als SVBO, Germanicus, Rolder Boys en Annen, waar we destijds zeker niet voor onder deden. Ik haalde trouwens zeker net zoveel plezier uit de gemoedelijke sfeer binnen de groep en ook de droge voetbalhumor in de kleedkamer en in het honk van Jan Timmer, voor en na de wedstrijden.

Een prestatieteam

Na de fusie – met de formatie van een prestatieteam – fungeerde Jarno eerst een paar seizoenen als assistent-trainer van Ruud Jalving en daarna twee seizoenen als hoofdtrainer.

Erg genoten van het enthousiasme

Voor Jarno – die in 2018 de trainerscursus TC3 succesvol heeft afgerond – was het een fijne periode waar hij veel voetbalvrienden aan heeft overgehouden. “Verder heb ik erg genoten van de periode als assistent-trainer en hoofdtrainer. Het enthousiasme van die grote groep jongens was alleen al geweldig. Toen ik hoofdtrainer was werden we overvallen door corona en dat was natuurlijk erg jammer dat we de seizoenen niet hebben kunnen afmaken.”

Jarno speelt tegenwoordig op de zondagochtend zijn wedstrijdjes in Sweel 4, “waar ik nog altijd veel plezier aan beleef. Laten we met elkaar trots zijn op onze mooie vereniging met al die geweldige vrijwilligers!”