OldStar Henk Mekkes ‘uniek figuur’ binnen v.v. Sweel

In de zomer van 2017 sloot Henk Mekkes zijn indrukwekkend hoofdsponsorschap bij ZBC/v.v. Sweel af met een afscheidswedstrijd op sportpark ’t Alterbarg. Een vriendenteam ‘Selectie Mekkes/Old Stars’ nam het destijds op tegen de hoofdmacht van v.v. Sweel. Het betekende echter allerminst een afscheid van de club, want de Aaldenaar is nog altijd zeer nauw bij het voetbal in Zweeloo betrokken.

Henk geldt als een ‘uniek figuur’ binnen de club. Zijn motto ‘Alles klaar, 100 %!, heeft v.v. Sweel veel gebracht. Henk heeft passie voor auto’s, maar ook en vooral voor het voetbal in Sweel!

Meer dan 30 jaar hoofdsponsor

Wie de elftalfoto’s van onze club er sinds 1984 op na slaat, zal het direct opvallen. Spelers en trainers kwamen, maar die ene man bleef: Henk Mekkes. Meer dan 30 jaar is hij met Auto Mekkes hoofdsponsor van het voetbal in Sweel geweest. Met het beëindigen van het sponsorschap in 2017 kwam er een eind aan een werkelijk uniek samenwerkingsverband.

Veel waardering
v.v. Sweel heeft enorm veel waardering voor de inbreng en clubliefde van Henk Mekkes. Hij is erelid van de club, maar Henk komt ook het predicaat ere-hoofdsponsor toe!

In 1978 overstap van VKW naar ZBC
Henk en Dini zijn in oktober 1977 verhuisd naar Zweeloo. In het seizoen 1978/1979 heeft Henk de overstap gemaakt van VKW naar ZBC waar Henk vele jaren verdienstelijk in de hoofdmacht heeft gespeeld. Vervolgens speelde hij jarenlang in de lagere seniorenteams. In 2015 zette Henk een punt achter zijn actieve spelerscarrière, die hem langs tal van voetbalvelden in de wijde omgeving heeft gebracht.

Animator van Sweel OldStars
Henk is nog altijd zeer nauw betrokken bij de club: als vrijwilliger verricht hij veel hand- en spandiensten en is de animator achter Sweel OldStars. Henk spreekt er met enthousiasme over: “Niet rennen tijdens een pot voetbal, dat voelt wel wat onnatuurlijk. Er wordt vaak wat lacherig over gedaan en dat snap ik ook wel een beetje. Als kijkspel is het misschien niet boeiend, maar om te doen wel! En je wordt er weldegelijk moe van. De praktijk wijst uit dat spelers door deelname aan het wandelvoetbal wel degelijk fitter zijn geworden. Bovendien is het ook nog eens hartstikke gezellig en dat past natuurlijk wel bij onze club!”

Henk maakt komende zaterdag ook deel uit van het OldStars-team van vv Sweel.

Bij de foto : Henk Mekkes werd in 2017 – bij zijn afscheid als hoofdsponsor – door toenmalig clubvoorzitter Bart Meems uitgebreid in de bloemetjes gezet. (Archieffoto 2017/vv Sweel)