OldStar Gert Willems in zijn element als jeugdleider en manusje-van-alles

Gert Willems uit Aalden speelde van 1998 tot 2005 in de selectie van ZBC. Gert ontwikkelde zich als een multifunctionele speler. De verdediger annex middenvelder was op deze manier breed inzetbaar voor de toenmalige trainers Rinus Brinkman, Hennie Hemme en Jannes de Lange. “Ze konden alle kanten met me op”, lacht Gert,

Nauw bij de jeugd van vv Sweel betrokken

Zijn rol strekt echter veel verder dan speler, want sinds 2011 is Gert Willems al actief en fanatiek bij de jeugd van vv Sweel betrokken. De Aaldenaar is trainer, leider en lid van Technische Commissie (TC). “Nu ben ik leider van de JO19 1 en plan ik de velden en kleedkamers.”

De legendarische wedstrijd ZBC – Ruinen…. 11 – 2

Gert heeft veel mooie herinneringen paraat. “”De eerste is van voor mijn ZBC-tijd. Ik speelde in 1997 bij vv Ruinen en onze eerste wedstrijd was uit naar ZBC…… Een legendarische wedstrijd uit de clubgeschiedenis. ZBC veegde ons met 11-2 van de mat, maar ik maakte wel de eretreffer (2-1).

Trefpunt in clubcafe..

Verder genoot Gert van het trefpunt bij uitwedstrijden in het clubcafe. “Dat staat me ook nog goed bij. Vertrek vanaf Hans Habing en bij terugkomst een balletje gehakt en de nodige voetbalhumor. Ik speelde in die tijd ook bij Sp. Zweeloo in het zaalteam. Na enkele promoties bereikten we de hoofdklasse. Een mooie tijd!”

Voetbalperiode als zeer prettig ervaren

De voetbalperiode in Zweeloo heeft Gert in alle opzichten als zeer prettig ervaren. “Altijd trainingen op goed niveau en altijd veel publiek langs de lijn. Na mijn tijd in de hoofdmacht heb ik nog jarenlang in het 3e en 4e gespeeld. Op zondag geniet ik tegenwoordig van de Drentse natuur, niet op voetbalschoenen, maar op mijn mountainbike of racefiets.”